A Life Divided – Human (recenze)

Elektro rockoví A Life Divided jsou po dvou letech zpět s novou deskou Human, která mě ihned zaujala. Jak jste si mohli všimnout hned v úvodu, dala jsem klukům nejvyšší ohodnocení a v této recenzi vysvětlím proč. Také bych ráda uvedla na pravou míru fakt, že na A Life Divided jsem narazila teprve letos, nicméně v malíčku mám i předešlé dvě desky.

Recenze původně vyšla na blogu music-germany.blog.cz.

Třetí studiovka Passenger byla narozdíl od Human dost tvrdá, v porovnání s ní se zdá, že kapela vyměkla. Pak ale záleží na každém z nás, jestli je to dobře, nebo ne. Na druhou stranu kluci si stále drží svou pomyslnou laťku, jelikož každá ze třinácti písní na albu má co nabídnout. Jürgen, Tobi, Tony, Korl a Erik vypustili jako pilota Inside Me – baladu se silným refrénem. Pro takového A Life Divided neználka jako já, to byl parádní příslib celé desky Human.

Hlas Jürgena perfektně zapadl do mých ušních bubínků a vůbec se mu nechtělo pryč. Velké překvapení přišlo s vydaním desky, kdy jsem si pečlivě poslechla všechny skladby a zjistila, že kluci se nevěnují pouze rocku, ale fantasticky ho míchají s prvky elektra. Fantasticky jsem použila, protože přesně vědí, kdy se to hodí – např. v otvíračceBurst se elektra vyvarovali, ale dali průchod rocku a tudíž hned první píseň na albu člověka probere a dodá mu energii. Za to Happy End si dopřává pěkně dlouhý chytlavý elektro úvod. Zároveň také postupuje v šlépějích Burst, přináší s sebou energii narozdíl od předešlé Lay Me Down, jenž začíná s nádechem keltské hudby, což je sice příjemné na poslech, ale rock je rock, co si budeme vykládat.

Velkým adeptem na další singl je určitě song The Most Beautiful Black. Ta v sobě nese již zmíněnou energičnost, jež prostupuje celým albem a zároveň přínáší jakýsi kus dark hudby, která se ale ke kapele náramně hodí. Nicméně klipu číslo dvě se dočkala píseň My Apology, další balada. Vedle Burst, Own Mistake, či Believe to docela zamrzní. Klip nijak zvlášť nevyniká, balada je to povedená. Jen příště, hoši, trochu přidejte.

Zbytek alba v kostce: Right Where I Belong – melodické kytary a úderný refrén, mix mezi baladou a tvrdšími kousky na albu. Could You – elektro, elektro, elektro a také silný refrén. Drive se vám do hlavy zaryje svými kytarovými riffy a také protože se jedná o poslední vypalovačku na albu. Believe, poslední skladba na desce, sice ždímá poslední možné tóny kytar a údery bubnů, ale spíše, tak jak to u zavíraček bývá zvykem, zpomaluje.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on LinkedInShare on Google+Share on VKPin on PinterestBuffer this pageShare on RedditPrint this pageEmail this to someone