Claire – Tides (recenze)

Začátkem měsíce dubna vyšla dlouho očekávaná druhá studiová deska mnichovské electro-popové partičce Claire. A právě tomuto počinu jsem se podívala na zoubek.

Záměrně jsem tentokrát vynechala úvodní nadpis a místo něj zvolila jednoduché jméno – název. Pětičlenní Claire se hudebně představili v září 2013 s debutem The Great Escape, který vzbudil pěkné euforicko electro-popové nadšení. Nejvíce ohlasu se dostalo skladbě The Next Ones To Come, která od svého zveřejnění na YouTube v roce 2013, posbírala přes půl miliónu zhlédnutí.

Pětice Josie-Clarke Bürkle, Matthias Hauck, Nepomuk Heller, Florian Kiermaier a Fridolin Achten si od založení kapely v roce 2012 prošli svým – od podepsaní smlouvy s Capitol Records, přes vydání debutu až po odcizení všech hudebních nástrojů během jejich koncertu v Londýně před pár lety.

Claire se z této zkušenosti oklepali rychle vydáním EP Raseiniai a nyní i druhého alba Tides. Počin nabízí 12 skladeb, kdy hned dvě první – Friendly Fire a End Up Here byli před samotným vydáním desky představeny kapelou. První zmíněné se dostalo více ohlasů, za tím ale stojí i LGBTQ orientovaný vizuál. Z hudebního hlediska se jedná o povedenou upbeatovou píseň. Naopak End Up Here, jež byla z alba představena jako úplně první, působí vedle Friendly Fire melancholickým dojmem. Obě skladby se ale nevylučují a po poslechu alba jako celku jsem nabyla dojmu, že k sobě už ani lépe pasovat nemohou.

První polovina alba odsýpá v rychlém tempu – kromě zmíněných skladeb stojí za zmíňku Two Steps Back s milým retro nádechem a  „starodavidguettovská“ Say It, jež ale vůbec nenudí a Claire pouze dokazují, že kdyby je někdy electropop přestal bavit, tak si klidně budou moct dovolit vytvořit poctivý house.

Již podle názvu, Masquerade, skladba značí jakýsi ústup z celkového tracklistu – funkbeatové prvky podložené basovou kytarou tvoří zajímavé zpestření na Tides. Nicméně právě po této písni se vyznění alba rapidně mění – kapela zpomaluje a noří se spíše do indie soundu, jež chvílemi může mít až uspávací účinek. Treading Water ale nabízí moc pěkné electropopové prvky a patří k silnější stránce druhé poloviny tracklistu.

Zdroj fotky: Facebook Claire

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on TumblrShare on LinkedInShare on Google+Share on VKPin on PinterestBuffer this pageShare on RedditPrint this pageEmail this to someone