Killerpilze – Immer Noch Jung Dokument (Recenze)

Patnáct let na hudební scéně. Patnáct let zkušeností, zážitků a vytváření hudby. Trojice hudebníků z malého městečka Dillingen se rozhodla zrekapitulovat svou uběhlou hudební dráhu v rozsáhlém dokumentu Immer Noch Jung.

Killerpilze budou nejspíše již navždy patřit k výrazným hudebním uskupením na německé hudební scéně a to nejen díky své hudbě. Kapela, jež zaujala Němce před deseti lety natolik, že se dokázala umístit v TOP10 albovém žebříčku, po velkém pádu vstala jak fénix z vlastního popela. V Česku a na Slovensku se Killerpilze moc dlouho neohřáli s pár rozhovory a články v Bravíčku a dvěma klipy k Richtig Scheisse a Letzte Minute.

Ať už patříte mezi příznivce tohoto uskupení nebo ne, vězte, že skoro dvou hodinový dokument se hemží nejen zajímavostmi o kapele jako takové, ale minimálně první hodina, jež se zabývá právě podepsáním smlouvy s Universal Music v divákovi vyvolá nostalgické pocity. Immer Noch Jung je propracovaným zrcadlem do dějiště kapely počínajíc rokem 2002, kdy Jo a Schlagi, který Killerpilze o pět let později opustil, společně založili v té době nejmladší punk-rockové uskupení v Německu.

Kapela po velkém pádu vstala jak fénix z vlastního popela.

I přesto, že se chlapcům nepodařilo uspět na poli hudební slávy, čtveřice resp. trojice se přerodila z teenage punk rockové kapely do vyspělého, konkurenceschopného a kvalitního rockového uskupení. Tento přerod je v dokumentu úctihodně zachycen nejen skrze archivní fotky a roztřešené nahrávky, ale také slovy několika hostů (Curse, Jennifer Weist a další).

V době, kdy se Německo zoufale snažilo dobýt svět s teenage projekty jako LaFee, US5, Tokio Hotel, Nevada Tan či Aloha from Hell, Killerpilze uspěli na sice kratší dobu, než Tokio Hotel, nicméně po patnácti letech kapela stále bojuje za svůj hudební sen s armádou loajálních fanoušků nejen z Německa, ale také z Evropy.

Dokument Immer Noch Jung, jenž je k dostání od 15. prosince, v sobě nese kus hudební historie a zároveň odkrývá zákulisí strnité cesty na hudební výsluní, následný pád do propadliště kapel a sebeobjevení nejen sama sebe, ale kapely jako takové. To vše Killerpilze zachytili emočně vyspělým způsobem, jenž v divákovi zanechá zpočátku nostalgii a smutek, ke konci dokumentu ale divák pevně věří v lepší hudební zítřky.

Zdroj fotek: Facebook Killerpilze